تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر


تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر

تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر

فرمت فایل : doc

حجم : 126

صفحات : 48

گروه : روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات محصول :

تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر

چكیده

هدف از این پژوهش بررسی نگرش ترتیبی والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر است كه با استفاده از پرسشنامه ارزیابی شده كه آیا نگرش ترتیبی والدین نسبت به خود پنداری فرزندان دختر مثبت است یا منفی؟ جامعه آماری مورد استفاده در این پژوهش دختران ابتدائی شهر سرعین در سال تحصیلی 92-91 بود روش مورد مطالعه در این تحقیق روش همبستگی بود. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه بود كه شامل 40 سوال در مقیاس های مورد استفاده در 5 مقیاس لیكرت از كاملا موافقم تا كاملا مخالفم متغیر بود.

كلید واژه: نگرش، تربیتی والدین، خودپنداری

مقدمه

نگرش یك حالت عصبی و روانی آمادگی است كه از طریق تجربه سازمان یافته و تاثیری هدایتی یا پویا بر پاسخ های خود در برابر كلیه اشیا یا موقعیت هایی كه به آن مربوط می شود دارد (آلبورت، 1935)

پندار هر كس نسبت به خود تعیین كننده سرنوشت فردی و اجتماعی و به طور كلی زندگی اوست خود پنداره اساس ارزیابی خویشتن و عالم و آدم است.

همه ما بعنوان افراد بشر دارای این احتیاج اساسی هستیم كه خود را به عنوان فرد مستقل و واحد بشناسیم. خودشناسی اساسی احتیاجات بشری است.

دوره های رشد آدمی دارای فراز و نشیب های فراوانی است اما در این میان مرحله كودكی منحصر به فرد است زیرا برای عبور از مرحله ی كودكی به مرحله ی جوانی بایستی از صخره های لغزان نوجوانی گذشت تحولات گوناگون در این مرحله حاكی از حساسیت آن است. كودكی دوران رشد و تكامل جسمانی، فكری، عاطفی، معنوی و اجتماعی است.

در كودكی هویت خود رشد می یابد و با توانایی شناختی جدیدی كه پیدا می كنند، هویت خود را جستجو می كند. در نتیجه ممكن است آنها بیشتر حساس شوند كه دیگران آنها را چگونه تصور می كنند. باید با تغییرات رشدی كه با خود پنداری ارتباط دارد توجه شود. زیرا بعضی كودكان در این سن ممكن است سرنوشت یا زندگی خود را منفی ببیند یكی از كارهایی كه می توان برای آنها انجام داد هویت یا بی مثبت است. بخصوص تفكر ذهنی كودك را باید كاملاً بررسی كرد.

زیرا در این دوره كودك قبل از هر گونه تغییری ظاهری از درون تغییر می یابد. به طور كلی مجموعه عوامل متعددی و پیچیده ای دست اندر كار شخصیت كودك و نوجوان اند. شخصیت آدمی به گستردگی و ژرفای اقیانوس بیكران است كه تمامی حیات پر ملاتم او را در سیطره خود می گیرد و بنام نیروی اراده سرنوشت و تقدیر وی را رقم می زند. گاهی شخص را بر تارك آرزوهایش نشاند و گاهی به قعر مذلتش می كشاند و سعادت و شور بختی هر فرد را كه در رابطه ای تنگاتنگ با چگونگی بهره گیری از قدرت لایزال تفسانیش دارد، پی ریزی می كند. همین مجموعه ترس ها و اضطراب ها، وسواس ها، تردیده ها، كینه ها، خشم ها، هیجانات، ترفندها، احساس حقارت ها و حفده هاست كه زندگی را به كاممان تلخ می كند. در فصل های بعدی به اثرات هماهنگی نگرشهای تربیتی والدین بر خود پنداری كودكان دختر پرداخته شده است امید است نتایج این پژوهش های مشابه روشنگر و راهگشای تتبعات و تفحص های آتی گردد و به حول و قوه الهی زمینه ای ایجاد گردد تا نوجوان و جوانان این امت به ارزیابی درستی از امكانات و استعدادها و محدودیتهای خویش برسند و نردبان تكاملی حیات نفسانی را به نحو احسن ملی كنند و شیوه های درست زندگی كردن را تجربه كنند نه زنده ماندن را.

قیمت محصول : 26000 تومان

دانلود
برچسب

تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر پایان نامه نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر دانلود نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر نگرش والدین بر روی خود پنداری


برچسب ها: تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر ,
[ بازدید : 146 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 6 خرداد 1397 ] [ 10:23 ] [ مهندس جعفری ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر